< Seite 45
Seite 47 >

Seite 46

EuroAmusement Professional 6-2017-Leseprobe

Seite 46 EuroAmusement Professional 6-2017-LeseprobeBusinessReport
der RallyRACER gehören, eine Racing-Mattenrutsche, die sowohl für Indoor- und Outdoor- als auch für besonders kleine
Anlagen geeignet ist.

Always be sure to get
the best skis!

EAP: Während wir dieses Gespräch führen, befinden wir uns
in Berlin auf der Euro Attractions Show. Wie schätzen Sie die
momentane Marktsituation dieser Branche in Europa ein? Bis
vor ein paar Jahren galt der europäische Markt noch als gesättigt. Inzwischen schießen neue Wasserparks in ganz Europa
wie Pilze aus dem Boden. Wie empfinden Sie aus Sicht eines
Anbieters von Wasserattraktionen die aktuelle Lage?

EuroAmusement Professional (EAP): Rick, since May this
year, visitors to Orlando have been able to witness volcano
eruptions on a daily basis ... Did you personally already
have the chance to enjoy this spectacle and everything else
Volcano Bay, Universal Orlando Resort's new water theme
park, has to offer?

RH: Was unser Unternehmen betrifft, so machen wir 40
Prozent des Geschäfts in den USA, früher waren das mal 75
Prozent. Asien liegt heute ebenfalls bei 40 Prozent. Und Europa wächst, in der Tat passiert dort momentan so einiges.
Das Interesse ist groß. Wie ich ja bereits sagte, konzentrieren
wir uns auf die besten Parks und Rides, also werden wir auch
weiterhin nach Kunden Ausschau halten, die ebenso ticken
wie wir. Kunden wie Christoph Kiessling, das Team von Lalandia oder auch Familie Mack ­ wir sind sehr glücklich, mit
solch großartigen Menschen zusammenarbeiten zu können.
Und ganz offen gesagt, unsere Konkurrenz scheint vor allem
in Osteuropa extrem stark tätig zu sein. Dort waren Unternehmen zur richtigen Zeit am richtigen Ort. Aber mit unseren
Designs und vor allem mit unserer Qualität werden wir in den
kommenden Jahren überzeugen. Ich als passionierter Skiläufer kann sagen, dass ich Europa liebe und weiß, wie wichtig
Qualität ist. Und deshalb lautet mein Ratschlag: Always be
sure to get the best skis!
EAP: Vielen Dank für das interessante Gespräch, Rick.
Mit Rick Hunter trafen sich Jennifer Weiß und Petra Probst

Interview with Rick Hunter, President & CEO of ProSlide

Rick Hunter (RH): Yes, I had the honour of attending the
grand opening and was able to experience a whole range of
exciting attractions. What Universal has created, in terms of
the environment and the atmosphere, is just incredible.
EAP: So please tell us, what is it like?
RH: I believe that water parks are all about creating an
immersive environment. Attractions will bring guests in, but the
experience of being in the environment is the most important
thing. We always want visitors to relax, have fun and feel that
they're in a really special place. Universal has definitely done
that at Volcano Bay. Looking around the park, you absolutely
believe that you're somewhere in the South Pacific, no doubt.
There are so many visuals ­ and of course the volcano and the
waterfall ­ that go together to create that immersive feeling.
The truth is, you don't even notice that there's a highway next
door. They've achieved a really high level of guest experience.
EAP: Orlando`s new water theme park boasts a total of 18
attractions. Which of the attractions at Volcano Bay is your
personal favorite?
RH: It's like a family, I love them all! (laughs) But if I had
to pick one or two, I think that visitors will be especially
amazed by the rides that start at the top of the volcano. For
instance, the volcano houses a FreeFALL slide that begins
with a SkyBOX launch. Essentially, it's a pod with a trap
door that drops out under the rider. They fall twelve storeys
in seven seconds. That ride leaves an impression! And then
with the Double TornadoWAVE ride, Universal is offering a
completely new type of slide. The original TornadoWAVE, in
Siam Park on Tenerife, is already terrific. But in Orlando you
can now experience that heart-stopping drop twice, one right
after the other.
EAP: In recent years, your company ProSlide has been
able to implement numerous large-scale projects for major
customers in the industry, such as Tenerife's Siam Park,
Six Flags or projects in Orlando. What is the key aspect to
consider when it comes to completing all rides on time and to
the client's full satisfaction?
RH: Projects of this size and importance have a lot of moving
parts and a lot of people involved. That's why excellent

86 EuroAmusement Professional 6/2017

zurück zum Anfang von "EuroAmusement Professional 6-2017-Leseprobe"