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EuroAmusement Professional 3-2018-Leseprobe

Seite 34 EuroAmusement Professional 3-2018-LeseprobeParks

Disney
Is Powering On
... and that's a fact! After all, Disney
is known for going all in, not for doing
things by half measures. With revenues
of $55.1 billion during the 2017
fiscal year, the Walt Disney Company
generated an annual net income of
$8.98 billion. Revenues rose 3.8 percent
to around $15.4 billion in the first fiscal
quarter of 2018. With $4.42 billion, the
company earned 78 percent more than
it did during the same period of the
previous year.
Mit ,,Mickey & Minnie's Runaway Railway" erhält der Hollywood Studios-Park/Florida 2019 übrigens die
erste ,,Ride-Through"-Attraktion mit Mickey Mouse-Thema.

Gästen konnte der Park deutliche Zuwächse verzeichnen: Etwa
1,6 Mio. Besucher kamen aus dem Ausland, ca. fünf Prozent
mehr als im Jahr zuvor. Nichtsdestotrotz musste Hong Kong
Disneyland 2017 einen Nettoverlust von 345 Mio. HK-Dollar
(ca. 35 Mio. Euro) hinnehmen (vgl. EAP-News v. 21.2.2018).
Dennoch: Mit den Investitionen der kommenden Jahre hofft der
Park seinen Wachstumstrend insgesamt fortsetzen zu können.
Im Tokyo Disney Resort haben im April dieses Jahres die Jubiläumsfeierlichkeiten zum 35. Geburtstag der mittlerweile aus
zwei Freizeitparks und vier Hotels bestehenden Anlage begonnen ­ noch bis zum 25. März 2019 laufen diese. Neue Paraden, Shows und Events sowie die Wiedereröffnung von ,,It's a
Small World" mit 40 neuen Figuren gehören hierzu. Und auch
für die nächsten Jahre sind diverse Investitionen in den Ausbau
des Resorts vorgesehen. Neuheiten im Tokyo Disneyland schließen u.a. die erste ,,Big Hero 6" (Dt. Titel: ,,Baymax ­ Riesiges
Robowabohu")-Attraktion ein, die im dortigen ,,Tomorrowland" entstehen soll. Darüber hinaus wird das ,,Fantasyland"
des japanischen Parks um eine Attraktion mit ,,Die Schöne und
das Biest"-Thema erweitert. Im Tokyo DisneySea werden Gäste
bald die Gelegenheit haben, ebenfalls eine ,,Soarin`"-Attraktion
erleben zu können.
Fun Fact: Ende Januar erhielt Minnie Mouse übrigens ihren
ganz eigenen Stern auf dem Hollywood Walk of Fame!
Es wird viel Neues zu entdecken geben bei Disney in den
kommenden Jahren. Nicht nur thematisch, auch auf technologischer Ebene bzw. im Bereich Innovation erfindet sich der
Disney-Konzern immer wieder neu, um das Besuchererlebnis
stetig zu verbessern. So soll es auch sein, bedenkt man die
zumindest in Frankreich und den USA zuletzt gestiegenen
Ticketpreise. Und dass der Freizeitparktourismus nach wie
vor boomt, konnte bereits in unserem Parkreport in EAP, Heft
2/2018 nachgelesen werden, der die Ergebnisse der Parks in
Europa präsentiert. (JeW)
www.disney.com

50 EuroAmusement Professional 3/2018

What's more, the entertainment giant
has managed a multi-billion Euro deal
with the imminent takeover of 21st
Century Fox (cp. EAP News, Dec. 15th, 2017) and is also
continuing to invest heavily in the ongoing development
of its theme parks. While one might speculate that
Disney's amusement parks are not doing well and that the
corresponding investments are therefore necessary, the latest
business figures reveal the media group cannot complain
about the results of its theme park division.
As the 2017 annual balance sheet shows, the Disney
corporation increased income in its "Parks and Resorts"
segment by eight percent over the previous year for a total of
$18.4 billion. And in the first quarter of the 2018 fiscal year
(quarter finish date: end of December 2017), the company
also achieved a 13 percent increase in income for this
division (to $5.2 billion) compared with the same period for
the previous year. Operative earnings for its theme parks
show similarly positive developments, with Disney registering
a 14 percent increase up to $3.8 billion last year and the
most recent quarterly result already showing an increase of
21 percent up to $1.35 billion. On a side note: In contrast,
all of Disney's other divisions (Media Networks, Studio
Entertainment, and Consumer Products & Interactive Media)
registered operating results for both the last fiscal year and
the first quarter of the current fiscal year below the level
of the previous year. Nevertheless, or perhaps for that very
reason, Disney still plans to launch its own streaming service
for series and films towards the end of 2019. The video-ondemand service will only offer formats based on Disney`s
popular brands.
The growth in the theme parks and resorts can be attributed
to an increase in both domestic and international business.
Overall, higher attendance figures, higher average ticket
prices, and higher levels of guest spending, especially in the
domestic parks but also at Disneyland Paris, are responsible
for the growth. Business from cruise ships and holiday clubs
also contributed to this development. In mid-March of this
year the company announced it will restructure its divisions,
as we reported in our EAP Online News on March 16th, 2018.

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